Veel publiciteit verkiezing

De verkiezing van het Groene Hart Streekproduct 2017 heeft dit jaar veel publiciteit getrokken van lokale, regionale en landelijke media.

De koespecifieke standyoghurt van Boerderij Buitenverwachting uit Hoogmade heeft de verkiezing van het Groene Hart Streekproduct 2017 gewonnen. Een vakjury onder leiding van topkok Pierre Wind koos deze yoghurt, waarvan de melk van één specifiek koe komt, op woensdag 8 november als winnaar.

Deelnemers, genodigden en verzamelde pers konden woensdag genieten van een ware streekproductenshow bij Hoeve Rijlaarsdam in Nieuwkoop. Culinair recensenten, chef-koks, inkopers en horeca vakmensen waren aanwezig om de jury aangevoerd door top-kok Pierre Wind, Hans Pfauth, culinair recensent AD Groene Hart en Ed Zimmerman van Rabobank te volgen gedurende hun ronde langs de vijftien deelnemers.

De jury was over alle producten enthousiast. Pierre Wind stak zijn lof niet onder stoelen of banken; “Alleen maar goede producten, een competitie op top-niveau, echt ontzettend goed!. De échte winnaar vandaag is het Groene Hart zelf. Enorm mooie producten van uitmuntende kwaliteit, die je moet koesteren. Deze producten moet je laten zien om het Groene Hart op de kaart te zetten.”

De verkiezing van het Groene Hart streekproduct wordt ieder jaar door Praktijk voor Plattelandsontwikkeling in opdracht van stichting Groene Hart georganiseerd.

www.groenehart.nl/streekproducten

Hallo Nederland

Laat een reactie achter